Sony Alfa 500 to interesująca lustrzanka cyfrowa o wielu funkcjonalnościach niedostępnych w innych aparatach tej klasy. Zaletą lustrzanki, oprócz ergonomicznej obudowy, jest bardzo wygodny w obsłudze interfejs, umożliwiający intuicyjny dostęp do najważniejszych ustawień. Matryca CMOS lekko ponad 12 milionów pikseli pozwala na fotografowanie z niemal doskonałym oddaniem detali i z zachowaniem żywych kolorów.
Możliwe konfiguracje:
- – Samo Body
- – Body + obiektyw 18-55mm
- – Body + obiektywy 18-55 oraz 55-200mm
Lustrzanka Sony Alfa 500 doskonale sprawdza się przy fotografii ze światłem zastanym i w gorszych warunkach oświetleniowych. Osiągnięto to z wykorzystaniem czułości aż 12800 ISO. Przy takim parametrze nieodzownym okazuje się skuteczny mechanizm zapobiegający powstawaniu dużych szumów na fotografii, zaciągnięty z profesjonalnego modelu A-900. Ważną rolę odgrywa również stabilizator matrycy, który współpracuje ze wszystkimi obiektywami mocowania A i skutecznie redukuje efekt poruszenia na zdjęciach.
Jeżeli zależy nam na lepszym odwzorowaniu detali na fotografiach warto zainteresować się nowszym modelem Sony A580 Alfa, który oferuje matrycę o rozdzielczości 16 Mpix.
Lustrzanki Sony Alfa 500 cechuje ważny dla producenta system Life View, w którym firma ma ogromne doświadczenie i ciągle stara się udoskonalać. Dzięki niemu możemy wykonywać fotografię z podglądem na żywo, widząc efekt jeszcze przed zwolnieniem migawki. Takie funkcje jak detekcja twarzy i uśmiechu, czy skuteczny i szybki autofocus dodatkowo podkreślają istotną rolę trybu Life View w modelu Sony A500.
Ważnym elementem w Sony Alpha 500 jest również możliwość bardzo precyzyjnego, ręcznego ustawiania ostrości w trybie Life View, co docenią zwłaszcza miłośnicy makrofotografii. Zwłaszcza przy zdjęciach z bliska lub w trudnych pozycjach aparatu doskonale sprawdzi się uchylny ekran LCD o przekątnej 3 cale i rozdzielczości ponad 240 tys. pikseli.
Ciekawostką w Sony Alfa 500 jest wykorzystanie techniki HDR, dzięki której połączymy kilka kadrów wykonanych w różnych wartościach czasu naświetlania w jeden obraz i to bez konieczności wykorzystania statywu. Otrzymane tak zdjęcie jest zbliżone do naturalnego obrazu odbieranego przez nasze oczy.